U bent hier :

Vragen?
0513 - 651 051

Wij verkopen uw woning in 8 stappen

Stap 1: Vraagprijs bepalen

De prijs van uw huis wordt, vanzelfsprekend in overleg met u, vastgesteld op basis van een aantal criteria. Zo bepalen we zorgvuldig de technische staat van uw woning en wegen de omgevingsfactoren. En wordt de prijs nooit te hoog of te laag, maar reëel en eerlijk.

Stap 2: Het publiciteitsplan opstellen

Goede marketing is belangrijk voor de verkoop van uw woning. Op basis van uw wensen en mogelijkheden wordt in overleg een publiciteitsplan opgesteld.

Onderdeel van het publiciteitsplan is het opstellen van een passende presentatie voor de plaatsing op onze eigen site en voor de aanmelding bij het uitwisselingssysteem van de NVM. Vanuit dit systeem wordt uw woning direct doorgeplaatst naar Funda.nl. Hierdoor is uw woning onmiddellijk vindbaar voor ruim 4000 NVM-collega’s.

Stap 3: De woning verkoopgereed maken

Voor een goed verkoopresultaat is het belangrijk dat uw woning er netjes bij staat. Wij zullen u hierbij adviseren en ondersteunen met tips.

Stap 4: De bezichtiging

Als verkoopmakelaar coördineren en begeleiden wij de bezichtigingen. In overleg met u en de kandidaat-kopers stellen wij een tijdstip vast. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Na afloop van de bezichtiging vindt overleg plaats met de kandidaat-kopers over het resultaat van de bezichtiging. Op basis hiervan wordt een eventuele vervolgafspraak gemaakt. Uiteraard brengen wij u na de bezichtiging ook direct op de hoogte van het resultaat.

Stap 5: De onderhandelingen

De onderhandelingen met de kandidaat-kopers worden volledig door ons gedaan. Uiteraard vindt hierover continu overleg met u als verkopers plaats. Tijdens de onderhandelingen streven wij ernaar om met de kandidaat-kopers duidelijke afspraken te maken over de termijnen waarop beslissingen genomen moeten worden.

Naast het overeenkomen van een koopprijs zal ook worden onderhandeld over eventuele ontbindende voorwaarden (denk hierbij bijvoorbeeld aan het verkrijgen van de benodigde financiering of de resultaten van een bouwkundig advies). Naast deze voorwaarden worden ook afspraken gemaakt over de datum van levering van de woning en zaken die voor overname beschikbaar zijn of achterblijven in het huis (bijv. gordijnen, zonwering, verlichting, vloerbedekking etc.).

Stap 6: De ondertekening van de koopakte

Zodra overeenstemming is bereikt over de koopprijs stellen wij voor u de koopakte op waarin de gemaakte afspraken worden opgenomen. Bij het ondertekenen van de koopakte informeren wij u over uw rechten en plichten zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Eventuele gemaakte afspraken zullen wij tot aan het moment van levering voor u bewaken.

Stap 7: Naar de notaris

Voorafgaand aan de levering bij de notaris checken wij samen met u de concept leveringsakte en bijbehorende afrekening. Tevens zullen wij een eventuele afgesproken inspectie van uw woning voorafgaand aan de levering voor u coördineren. Indien u dat wenst zullen wij ook aanwezig zijn bij de uiteindelijke levering bij de notaris.

Stap 8: Evaluatie

Na afloop van de levering willen wij graag met u een afspraak maken om onze dienstverlening met u te evalueren. Wij vinden het erg belangrijk om van u te horen of onze dienstverlening aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij zien u graag weer bij een volgende stap in uw wooncarrière!

U wilt meer informatie?

Wij helpen u gaag verder met een huis kopen, verkopen en stylen

Bel mij terug
Onze gegevens
Organisaties
  • Nvm NVM
  • Funda Funda
  • VastgoedCert Vastgoedcert
  • Nwwi NWWI
  • TaxateursUnie Taxatuersunie